ЦЕС підтримує напрацювання консолідованої версії законопроекту щодо органу з фінансової безпеки

Експерти груп Реформа органів правопорядку і Податкова та бюджетна реформа Реанімаційного Пакету Реформ закликали авторів усіх законопроектів щодо органу з фінансової безпеки провести низку експертних обговорень на базі Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності (визнаний головним комітетом) та у інклюзивному процесі напрацювати оновлену консолідовану версію законопроекту.

Центр економічної стратегії підтримує цю заяву та приєднується до заклику громадськості.

Текст заяви:

19 березня Ніна Южаніна, очільниця Комітету з питань податкової та митної політики Верховної Ради зареєструвала проект закону «Про Національне бюро фінансової безпеки» (реєстр. № 8157). Документ був розроблений робочою групою, сформованою в профільному комітеті під керівництвом Южаніної. Як зазначала сама авторка, розробку законопроекту було здійснено за дорученням Президента на підставі рішення Національної Ради реформ.

Він, по суті, став альтернативою проекту закону «Про Службу фінансових розслідувань», який ще навесні 2017-го напрацював Кабінет Міністрів України, за участі експертів та представників бізнесу. Документ був схвалений Урядом та передано на розгляд Національній раді реформ при Президенту України.

Експерти груп Реформа органів правопорядку та Податкова та бюджетна реформа Реанімаційного Пакету Реформ наголошують: парламент повинен невідкладно законодавчо врегулювати сферу розслідування фінансових злочинів.

В той же час законопроект «Про Національне бюро фінансової безпеки» (реєстр. № 8157) не може бути підтриманий у поточній редакції з таких причин:

  • наявне дублювання функцій органів розслідування у сфері економіки (СБУ і Нацполіція далі будуть розслідувати економічні злочини). Замість податкової міліції пропонується створення нового органу з ще більшими повноваженнями і можливостями тиску на український бізнес;
  • збільшує можливості тиску на бізнес через запропоновані зміни до статті 40 КПК, якими передбачено нові повноваження призначати перевірки і ревізії органами досудового розслідування;
  • обмежує повноваження НАБУ щодо розслідування корупційних злочинів пов’язаних із розкраданням бюджетних коштів та незаконного відшкодування ПДВ через внесення змін до Кримінального кодексу двох нових статей – 191-1 та 222-2. Також співробітники Бюро (згідно проекту 8157) отримають захист від переслідування за корупцію з боку НАБУ;
  • порушує вимоги статті 106 Конституції України, оскільки передбачає підконтрольність нового органу здебільшого Президенту і наділяє голову держави новими повноваженнями, які не передбачені Конституцією;
  • проектом не передбачено обмеження на входження у штат колишніх та нинішніх співробітників правоохоронних органів, прокуратури та судів;
  • чисельність співробітників НБФБ (до 4000 осіб) – надмірна і невиправдана.

Окрім документу Ніни Южаніної, в парламенті зареєстровано ще два законопроекти за авторством Андрія Журжія (№8157-1) та Тетяни Острікової (№4228), мета яких також врегулювання сфери розслідування фінансових злочинів.

Враховуючи вище зазначене, експерти груп Реформа органів правопорядку і Податкова та бюджетна реформа Реанімаційного Пакету Реформ закликають авторів усіх законопроектів провести низку експертних обговорень на базі Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності (визнаний головним комітетом) та у інклюзивному процесі напрацювати оновлену консолідовану версію законопроекту, з урахуванням пропозицій експертного середовища та представників бізнес-асоціацій.

Джерело: РПР.

Назад до розділу "Події"
Файли для завантаження
штрих

Контактна особа

штрих

Форма реєстрації для участі

штрих

Усі поля обов'язкові для заповнення