Укрзалізниця після Балчуна – думка Дмитра Яблоновського

Протягом усієї каденції Войцеха Блачуна на посаді голови Укрзалізниці до мене регулярно зверталися журналісти із проханням дати оцінку — чи гарний він керівник, чи поганий; чи Укрзалізниця розвивається достатньо швидко, чи ні.

Можна вимірювати ефективність відносно оцінки умовного потенційного рівня, а можна відносно статусу кво.

Відносно потенційного рівня Укрзалізниця завжди відставала, як і попередні 25 років до Балчуна. Але відносно статусу кво зрушення відбулися. Бо, наприклад, широка колія була в Польщі і попередні 25 років, але Інтерсіті з України поїхав нею лише в 2016. Бо не провина Балчуна у зношеності парку вантажних вагонів більше 90%, а по інших типах рухомого складу — більше 80%. Але саме за саме за Балчуна з’явилася програма закупівлі вагонів спільно з ЄБРР.

Звичайно, є, що покласти й на іншу чашу терезів. Але зараз актуальніше питання, що далі? Балчун йде з Укрзалізниці. Чи є краща альтернатива? Теоретично вона завжди є. А практично – саме час владі її продемонструвати. Одразу скажу, що “досвідчені українські залізничники” такою альтернативою не є. Бо поточний стан компанії — це саме їх “заслуга”, а не Балчуна.

Наступне питання після відставки Балчуна, коли ми нарешті побачимо обіцяну ще минулого року незалежну наглядову раду. Бо, на мою думку, якщо вона б там була, можливо, сьогодні не було б заяви про відставку. Отже питання, чи буде оголошено конкурс на посади незалежних членів ради разом із конкурсом на голову компанії? Хто буде проводити цей конкурс? Чи не буде він дискримінувати іноземців на користь «досвідчених українських фахівців»?

Ще одне актуальне питання, чи з’явиться в компанії політика власності, та якою буде подальша стратегія Укрзалізниці? Щоб наступного разу, коли до мене звернеться журналіст, я міг відкрити ці документи та звірити їх із звітами про виконання планів, щоб легко відповісти на питання про ефективність керівництва.

Усі ці питання — обрання голови, створення незалежної наглядової ради, політики власності, насправді, є елементами корпоративного управління, реформа якого на Укрзалізниці так і не була завершена. І поки ця реформа не буде завершена, кожний керівник буде попадати в ту саму пастку, що й Балчун. Бо навіть якщо ви компетентний та досвідчений машиніст, а в вашій команді залишатимуться люди, які крастимуть пальне або деталі з локомотиву, то далеко ваш потяг не поїде.

Коментар на Новое Время 

Назад до розділу "Прес-релізи"
Файли для завантаження штрих

Контактна особа

штрих
Підписуйтесь на розсилку штрих