Ефективне врядування

  • Анонс дослідження: “Скільки держава витрачає на допомогу бізнесу та чи варто це робити?”

    12.04. 2018

    Побудова ринкової економіки передбачає зменшення державного втручання, зокрема через державну допомогу бізнесу. Державна допомога несе в собі три типи ризиків: Спотворення конкуренції через створення особливих умов ведення бізнесу для окремих гравців. Корупційні ризики при вирішенні, яким саме компаніям її надавати. Втрачені можливості. Витрачені кошти у вигляді субсидій або недоотримані у вигляді податкових пільг можна було використати на інші ефективніші ... Читати далі...
  • Доцільність другого рівня пенсійної системи

    06.04. 2018

    Основною метою цього дослідження є опис міжнародної практики з впровадження другого рівня пенсійної системи. Дослідження звертає особливу увагу на проблеми, з якими зіткнулися нові країни-члени Європейського Союзу, а також надає рекомендації щодо ключових напрямків політики в Україні. Читати далі...
  • Які є прогалини у нормативній базі контролю за використанням публічних фінансів та як їх усунути?

    05.04. 2018

    В Україні на даний час налічується близько 3500 державних підприємств, понад 11 тисяч комунальних підприємств, більше 77 тисяч розпорядників та одержувачів бюджетних коштів державного та місцевих бюджетів – коштів платників податків. Неякісне управління та відсутність належного фінансового та організаційного контролю створюють передумови для неефективного чи незаконного використання державних фінансів. У 2016 році лише Рахункова палата виявила ... Читати далі...
  • Реформа оплати праці державних службовців

    01.06. 2017

    Обсяг і структура оплати праці державних службовців має бути конкурентною і порівнюваною з рівнем оплати еквівалентної праці у приватному секторі. Нині рівень оплати праці в центральних органах державної влади в Україні залишається в середньому нижчим за рівень, який пропонується для порівнюваних видів робіт у приватному секторі. Це може призводити до відтоку кваліфікованих працівників з державних ... Читати далі...
  • Посередині газової реформи: як вдосконалити механізм субсидій

    24.05. 2017

    У своїй аналітичній записці «Чи повинна ціна на газ бути ринковою» ми зазначали, що успіх реформи залежить від чотирьох  складових: 1.    Лібералізація ринку газу і створення конкуренції між постачальниками 2.    Незалежність регулятора цього ринку 3.    Стимулювання енергоефективності 4.    Захист соціально незахищених громадян від підвищення цін на газ У цьому дослідженні ми вивчаємо одну із цих чотирьох складових ... Читати далі...