Макростійкість

  • Бюджет-2018: розвиток за інерцією

    12.01. 2018

    У 2018 році держава бере на себе високу відповідальність – зібрати та перерозподілити 44,5% від ВВП, майже на 1 п.п. більше, ніж минулого року. Це гроші, що витрачаються через Державний бюджет, місцеві бюджети та соціальні фонди. На жаль, розмір державних витрат збільшується, а їх структура не наближається до оптимальної – охорона здоров’я, економічна діяльність, загальнодержавні видатки, ... Читати далі...
  • Середньострокове бюджетне планування в Україні

    06.12. 2017

    Окремі елементи середньострокового бюджетного планування були впроваджені в Україні ще у 2010 році. Відчутних результатів для бюджетного процесу це не принесло. Процес бюджетування до 2017 року залишався інерційним, а ресурсів для втілення задекларованих в урядових програмах реформ бракувало. У червні 2017 року уряд вперше подав Бюджетну декларацію, орієнтовану на середньострокову перспективу, і таким чином продемонстрував своє ... Читати далі...
  • Зняття валютних обмежень та лібералізація руху капіталу: як і коли?

    24.05. 2017

    Вирізняють три основних блоки політичних інструментів впливу на транскордонний рух капіталу: узгодженість макроекономічної політики (контрциклічна фіскальна та монетарна політика); валютні інтервенції та стерилізаційні операції; обмеження руху капіталу та валютне регулювання (віднедавна МВФ ввів термін «політика управління потоками капіталу»). У даній записці ми зосереджуємось на останньому блоці – обмеженнях на рух капіталу та валютному регулюванні. Ми з’ясовуємо, чи є доцільним ... Читати далі...
  • Фіскальні підсумки 2016 року – експрес-аналіз

    22.02. 2017

    Економісти ЦЕС проаналізували державний бюджет на 2016 рік. Фіскальні результати минулого року свідчать про необхідність продовжувати структурні реформи, щоб скоротити квазіфіскальні видатки (в тому числі за рахунок кращих стандартів корпоративного управління, зокрема на державних підприємствах та у банківських установах); покращити бюджетне планування (зокрема активізувати перехід до середньострокового планування); підвищити ефективність видатків. Усі ці заходи сприятимуть ... Читати далі...
  • Оцінка ефективності та шляхи оптимізації державних видатків

    05.12. 2016

    Мета аналітичної записки «Оцінка ефективності та шляхи оптимізації державних видатків» – виявити сфери, у яких державні видатки є занадто високими, і оцінити масштаби можливого скорочення за рахунок вищої ефективності використання коштів. Практика періодичної оцінки ефективності державних видатків, а також їх оптимізації для скорочення видатків у тих сферах, які стають менш пріоритетними для країни, є загальносвітовою практикою. ... Читати далі...