Наші дослідження

  • Анонс дослідження: Якою має бути політика державної власності на підприємства в Україні?

    07.08. 2018

    У 2016 році в Україні було 3444 державних підприємства. За даними Міністерства економічного розвитку та торгівлі 376 із них заплановано залишити у державній власності. За якими саме критеріями Міністерство визначало чи потрібно підприємство приватизувати, ліквідувати чи лишити у державній власності не відомо. Згідно з рекомендаціями Організації економічної співпраці та розвитку держава може володіти підприємством ... Читати далі...
  • Анонс дослідження: Як зробити так, щоб гарантування депозитів не провокувало фінансові кризи?

    07.08. 2018

    Для України характерна ситуація, коли вкладники несуть кошти до банків, що пропонують найвищі відсотки за депозитами. При цьому люди не зважають на надійність банків, бо Фонд гарантування все-одно поверне їхній вклад із відсотками в рамках гарантованої суми. Це змушує банки конкурувати між собою, збільшуючи процентні ставки за депозитами. Відповідно, вони змушені шукати все більш дохідні, ... Читати далі...
  • Анонс дослідження “Як захистити права споживачів транспортних послуг? Роль транспортного регулятора”

    03.08. 2018

    Угода про асоціацію між Україною та Європейським союзом передбачає взаємне відкриття низки ринків, зокрема, ринку залізничних перевезень. Обов’язковою умовою для цього є наявність комерційних передумов та вигід для обох учасників. В аналітичній записці «Що державі робити з Укрзалізницею?» Центр економічної стратегії розглядає необхідні інституційні трансформації основного оператора залізничних перевезень України, що мають передувати лібералізації залізничних ... Читати далі...
  • Анонс дослідження “Як зробити тариф на електроенергію справедливим?”

    03.08. 2018

    Передача, розподіл та збут електроенергії є сферою природної монополії та вимагає відповідного регулювання з боку незалежного регулятора. В Україні таку функцію виконує Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, яка встановлює тарифи та схвалює інвестиційні програми ліцензіатам. З 2013 року ринок електроенергетики України зазнав низку істотних зовнішніх шоків, які потребували швидких ... Читати далі...
  • Анонс дослідження: “Що державі робити з Укрзалізницею?”

    30.07. 2018

    ПАТ «Укрзалізниця» є монополістом на ринку залізничного транспорту, оскільки одночасно володіє залізничною інфраструктурою, рухомим і тяговим складом, здійснює пасажирські і вантажні перевезення. «Укрзалізниця» забезпечує більше половини пасажирських і третини вантажних перевезень України, отже є критично важливою частиною економіки. Держава виконує три функції щодо «Укрзалізниці»: власника, регулятора і полісімейкера. Ці функції можуть конфліктувати, тому між ... Читати далі...