Наші дослідження

  • Реформа оплати праці державних службовців

    01.06. 2017

    Обсяг і структура оплати праці державних службовців має бути конкурентною і порівнюваною з рівнем оплати еквівалентної праці у приватному секторі. Нині рівень оплати праці в центральних органах державної влади в Україні залишається в середньому нижчим за рівень, який пропонується для порівнюваних видів робіт у приватному секторі. Це може призводити до відтоку кваліфікованих працівників з державних ... Читати далі...
  • Зняття валютних обмежень та лібералізація руху капіталу: як і коли?

    24.05. 2017

    Вирізняють три основних блоки політичних інструментів впливу на транскордонний рух капіталу: узгодженість макроекономічної політики (контрциклічна фіскальна та монетарна політика); валютні інтервенції та стерилізаційні операції; обмеження руху капіталу та валютне регулювання (віднедавна МВФ ввів термін «політика управління потоками капіталу»). У даній записці ми зосереджуємось на останньому блоці – обмеженнях на рух капіталу та валютному регулюванні. Ми з’ясовуємо, чи є доцільним ... Читати далі...
  • Посередині газової реформи: як вдосконалити механізм субсидій

    24.05. 2017

    У своїй аналітичній записці «Чи повинна ціна на газ бути ринковою» ми зазначали, що успіх реформи залежить від чотирьох  складових: 1.    Лібералізація ринку газу і створення конкуренції між постачальниками 2.    Незалежність регулятора цього ринку 3.    Стимулювання енергоефективності 4.    Захист соціально незахищених громадян від підвищення цін на газ У цьому дослідженні ми вивчаємо одну із цих чотирьох складових ... Читати далі...
  • Звільнити захоплену державу Україна

    15.03. 2017

    У публічному дискурсі однією з причин повільного економічного зростання в Україні часто називають наявність олігархів. Відмінністю олігархів від звичайних бізнесменів є їх активна участь у політичному процесі, вплив на державні органи, який вони використовують з метою встановлення правил гри на користь власного бізнесу. Одним із джерел прибутків для олігархів є неправомірні конкурентні переваги. Зокрема, обмеження конкуренції, ... Читати далі...
  • Фіскальні підсумки 2016 року – експрес-аналіз

    22.02. 2017

    Економісти ЦЕС проаналізували державний бюджет на 2016 рік. Фіскальні результати минулого року свідчать про необхідність продовжувати структурні реформи, щоб скоротити квазіфіскальні видатки (в тому числі за рахунок кращих стандартів корпоративного управління, зокрема на державних підприємствах та у банківських установах); покращити бюджетне планування (зокрема активізувати перехід до середньострокового планування); підвищити ефективність видатків. Усі ці заходи сприятимуть ... Читати далі...