fbpx

Головні тези дебатів. Державні інфраструктурні моноплії: залишити, не можна приватизувати

29 Жовтня 2019
Поділитись

В ході дебатів було обговорено низку питань щодо розвитку підприємств та їхнього реформування з метою ефективної приватизації, концесії чи державного управління.

Наприклад, в Укрпошті хочуть запровадити банкінг, оскільки зараз пересилання грошей у віддалені регіони є досить не зручним, а завдяки банківській системі підприємство зможе оперувати рахунками користувачів та здійснювати грошові перекази якісно і безпечно. Така практика також є досить поширена за кордоном.

Антон Саболевський, директор зі стратегічного розвитку в Укрзалізниці, звернув увагу на приклад з виходом на ІРО компанії РКР Cargo в 2013-2014 роках, до якого компанія почала готуватись ще в 2008 році. За цей час вони скоротили половину персоналу та близько 30% всі ДПО. Цей процес значно підвищив ефективність їхньої, тому можна брати його як взірець. Адже, наприклад, кількість працівників, яка є зараз на залізниці (250 тис), структура ДПО і структура інфраструктури, розраховані на об’єми перевозів втричі більші, які були ще під час Радянського Союзу. Згідно з останніми новин, публічне розміщення акцій Укрзалізниці пройде на одній з міжнародних бірж.

Також на дебатах обговорювали питання того, за яких умов міг би бути приватизований аеропорт “Бориспіль”. Під час розгляду такого варіанту як концесія, Георгій Зубко, заступник директора з інвестицій в Борсполі, навів невдалий приклад з концесії аеропорту в Тбілісі, де стратегічне бачення розвитку аеропорту з боку держави не збіглось з інтересами нових власників і концесія не принесла бажаного результату країні.

Володимир Кудрицький, заступник директора Укренерго, звернув увагу на питання державної регуляції підприємств. Оскільки зараз, через не прозорість державного регулятора, інвестор не може порахувати норму дохідності, яку слід закласти в бізнес-модель, щоб згодом викупити частину акцій. Тому державне регулювання має стати більш зрозумілим та прозорим.

Радник міністра економіки, а також радник Центру економічної стратегії Андрій Бойцун, розповів про ідею запровадження Фонду національного багатства та його функції, основним завданням такого фонду має бути забезпечення якісного надання послуг підприємствами. 

Дебатери дійшли висновку в тому, що зараз підприємствам слід готуватись до виходу на західні біржі, але все-таки приватизацій великих державних інфраструктурних монополій в найближчі декілька років не буде.

X