Що відбудеться з Укрзалізницею?

Наша постійна рубрика спільно з Громадським радіо та VoxUkraine.

Цього разу обговорювали разом з Дмитром Яблоновським реформу Укрзалізниці та лібералізацію ринку залізничних перевезень.

 “Коли ми говоримо про УЗ, давайте говорити окремо про колію, пасажирські та вантажні перевезення, локомотиви та вокзали. Для кожного з цих напрямків бізнесу десь можливо зробити конкуренцію, а десь ні. 

Якщо ми якийсь з цих напрямів залишаємо монополією, то потрібно створювати регулятор. Регулятори можуть контролювати як транспортну енергетику, так і саму залізницю. Ця інституція має бути незалежною від УЗ та перевізників, компетентною і відокремленою від Мінінфраструктури.

Тому окреслюючи загальні напрямки реформ треба розділити бізнеси, де монополія має мати регулятор і там, де може бути конкуренція, слід дозволити їздити приватним локомотивам. Питання яке часто задають з цього приводу: 

“А що відбудеться? – Відбудеться перерозподіл”.

Кажуть, що до реформи, УЗ субсидіювала пасажирські перевезення, а після реформи, за логікою, держбюджет повинен платити за ці перевезення. 

І держава справді повинна вкладати ресурс в інфраструктуру і колії, бо недостатньо просто перекласти це на плечі перевізників, нам досі необхідні витрати на підтримку та розвиток колійного господарства”, – Дмитро Яблоновський.  

*Більше про це слухайте в нашому подкасті.

X